Адзінаццацікласнікі СШ нумар 9 сталі пераможцамі заключнага этапа рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах. Навучэнец Глеб Сахацкі атрымаў дыплом ІІ ступені па геаграфіі, а Маргарыта Галавач стала ўладальніцай дыплома ІІІ ступені па французскай мове. Алімпіяда - гэта не проста спаборніцтва, а стартавая пляцоўка для новых адкрыццяў і дасягненняў, якія ўмацоўваюць інтэлектуальны патэнцыял Беларусі. Мы паразмаўлялі з рабятамі і распыталі аб падрыхтоўцы, аб захапленнях і аб планах на будучыню.
- У алімпіядным руху я ўдзельнічаю ўжо не першы год. Вядома, атрымаць дыплом ІІ ступені для мяне вельмі значна. Мы абараняем свае вобласць, горад, школу, паказваем веды і вопыт. Адпаведна, чым больш работы, тым лепшы вынік, – кажа Глеб Сахацкі.

Хлопец удзельнічае ў алімпіядах па геаграфіі з сёмага класа. Падрыхтоўцы аддае шмат часу і энергіі. Сваім поспехам ён абавязаны настаўніку Гендрыку Сямашку, які прывіў хлопцу любоў да навакольнага свету. Педагог характарызуе свайго вучня як дапытлівага, стараннага і вельмі працавітага.
- Гэта мой першы вучань, з якім я дасягнуў такога поспеху - дыплом II ступені на заключным этапе рэспубліканскай алімпіяды. Гэта дарагога каштуе. Па рэйтынгу ён адзін з найлепшых у рэспубліцы. У алімпіядных заданнях вельмі шмат пытанняў, якія трэба вывучаць на паглыбленым узроўні, а Глеб усім гэтым цікавіцца, - распавядае Гендрык Міхайлавіч.
Вольны ад вучобы час малады чалавек аддае перавагу праводзіць на прыродзе. Любіць паходы. Кожныя выхадныя імкнецца бываць у лесе, адначасова нешта вывучаючы на практыцы.
- Геаграфія - практычная навука. Яна пашырае кругагляд і дае больш шырокі погляд на свет, - кажа адзінаццацікласнік.
Галоўны бонус, які дае перамога ў рэспубліканскай алімпіядзе ў Беларусі, - паступленне ў ВНУ без здачы экзаменаў. Глеб Сахацкі марыць стаць геадэзістам і плануе паступаць у БДУ, дзе хоча навучацца на кафедры геадэзіі і космааэракартаграфіі.

А яго аднакласніца Маргарыта Галавач плануе паступаць у тую ж ВНУ, разглядаючы пры гэтым спецыяльнасць «Рамана-германская філалогія». Французская мова - яе любоў на ўсё жыццё. Да яе яна стала праяўляць цікавасць з першых гадоў навучання. Педагогі, бачачы здольнасці вучаніцы і патэнцыял, накіроўвалі яе ў патрэбнае рэчышча і ўсяляк падтрымліваючы любыя пачынанні.
- Вельмі прыгожая, меладычная мова. Мова культуры, моды, музыкі, Алімпійскіх гульняў. На ім размаўляюць больш за дзвесце мільёнаў чалавек як у Заходняй Еўропе, так і ў Канадзе і, што немалаважна, у краінах Афрыкі, з якімі цяпер наша краіна актыўна ўзаемадзейнічае, – кажа дзяўчына.
Маргарыта лічыць, што вывучэнне замежнай мовы - гэта ўкладанне ў сябе, сваё развіццё. У яе планах - не спыняцца толькі на французскай.
- Вядома, мне ёсць куды расці ў плане французскай мовы, ёсць над чым працаваць, але хацела б вывучыць яшчэ якія-небудзь замежныя мовы. Я б сказала, што гэта маё хобі, - кажа адзінаццацікласніца.
Штогод Маргарыта паказвае высокія вынікі на алімпіядах усіх узроўняў. Настаўнік Вольга Дэйнека ганарыцца сваёй вучаніцай, у яе яна ўклала шмат намаганняў, ведаў і душы. За перамогай у інтэлектуальных спаборніцтвах заўсёды стаіць карпатлівая работа ў тандэме вучня і педагога. І тут важна паразуменне і гатоўнасць разам ісці да вызначанай мэты.
- Трэба зрабіць усёткі акцэнт на тым, што гэта, мусіць, першы навучэнец у горадзе, які прывёз перамогу з чацвёртага этапу рэспубліканскай алімпіяды два гады запар - летась у Маргарыты таксама быў дыплом III ступені.
Гэта найвышэйшая ўзнагарода для настаўніка, калі вучань можа такім чынам абараніць і гонар школы, і сваю, і настаўніка, і горада, – дзеліцца Вольга Георгіеўна.
Людміла Любімцава, фота Аляксандра Анташкевіча, bobrlife.by